Nådde jag mitt mål denna vecka?!

Hur gör jag för att varje dag gå minst 10 000 steg?  Dels så tar jag omvägar istället för genvägar. Oftas är vi vana att ta genvägar då det är snabbaste vägen till ett mål, dock inte i detta fall. Att välja en omväg betyder att ta en längre väg hem eller till jobbet och då vinner jag fler steg. 
 
Jag klarade mitt mål! 😃 Så stolt och det känns skönt. Att ha ett mål veckovis att sträva efter, känns mycket mer hanterbart och inspirerande. Insett att det är den vägen jag behöver gå! Jag tänker börja med att ha veckomål för att få ett jävla anamma att nå det. Tillslut kommer jag stå där några månader framöver och se ett bättre resultat för att ribban inte lades för högt och för att jag inte hann bli nedslagen av att målen kändes för långt borta.
 
Alla är vi olika, men jag tror de flesta skulle må bättre av att ha fler kortsiktiga mål än ett enda långt mål. Visst kan du ha ett långsiktigt mål, men för att se resultat och bli peppad på vägen så är nog detta ett grymt alternativ.
 
I mitt förra blogginlägg visade jag mina steg måndag-fredag. Det var minst 10 000 steg och dessa skrapade jag ihop genom att dels få ca 4000 steg till och från jobb, märker direkt att jag får kämpa mer om jag får skjuts av min sambo på morgonen Och dels genom att antingen gå en lunchpromenad eller hoppa av stationer tidigare. Det gäller att hålla lite koll på appen eller stegräknaren och att planera vad som krävs för att få ihop dem. Annars glider tillfällerna ur handen.
 
Helgen blev en helt annan sak, nu har jag inte extra steg för att jag tar mig till och från jobb. För att inte riskera att inte få in alla steg så valde jag att ta alla på en gång! Har en lång runda på ca. 7 km som jag går oftast på helger och den ger ca 10 000 steg. Tar ungefär 1 timme att gå den rundan. Jag gick igår och idag. Idag var det motigt! Sov dåligt och har haft en jobbig huvudvärk hela dagen. Men jag ville nå mitt mål! Tänkte inte ge upp! Tog det lite lugnare och det tog längre tid, men jag fick det jag ville ha 😃
 
 
Vad är då mitt nya mål för veckan? Tänker fortsätta hålla 10 000 steg, men denna vecka skall jag bli duktigare med mina styrkepass! Behöver köra styrka också för att få igång förbränningen. Så nytt mål: 10 000 steg varje dag och 3 styrkepass. 
 
Jag väljer att inte lägga på för mycket, vill fortfarande att det skall kännas hanterbart. Mitt långsiktiga mål är att gå ned 30 kg till nästa år. Jag vill inte rasa i vikt (fast det är kul med reslutaten) jag vet av erfarenhet att dem kommer tillbaka med en jävla kraft. Mitt mål med denna resa är att det skall bli något hållbart!
 
Vad har ni för mål?
 
 
Kram 💖

So far so good

Mitt mål denna vecka var att få över 10 000 steg varje dag. Veckan är inte slut än, men än så länge har jag lyckats 😊 Den största prövningen kommer bli i helgen. I vardagen får jag steg "på köpet" med vardagsmotionen till och från jobbet, dock krävs det en del för att få ihop det. Kommer berätta mer om det på söndag.
 
Det känns skönt att ha kortsiktiga mål, som nu, veckovis. Känns mer peppande och jag får ett annat jävla anamma. ska försöka att sätta nya mål varje vecka. Inga storslagna, men ett mål som känns överkomligt, realistiskt och som medför positiv reslutat.
 
Så här har min vecka sett ut so far 😊 Grymt nöjd!
 
 
 
Idag nådde jag mitt mål med en 30 min lunchpromenad. Det är så skönt att gå ut och promenera efter lunchen. Slipper hamna i matkoma. Ljus och frisak luft, bristvara på kontoret 😉
 
 
Det fick bli sushi till middag. Både jag och sambon var sugna. Vi har ett sådant bra sushiställe i vårt område. Sushi är definitvt ert bättre alternativ om man vill äta ute.
 
 
På vägen hem från sushistället så gick vi och handlade. Blev så sugen att köpa lite färska blommor. Älskar att ha snittblommor i vaser, livar upp hemmet. 
 
 
 
Ha en skön fredag 😍

Vår=promenader

Helgen har bjudit på så härligt väder! Hela veckan har varit fin vilket betyder att jag rör på mig mer 😊 Behöver ljuset och luften. Har gått många promenader, både morgon och lunch. MEN jag skall bli bättre! På min Instagram (elenishalsoresa) så har jag lagt upp hur många steg jag gått hela veckan. Började lite långsamt under måndagen men sedan tog det sig 😃
 
Mitt nya mål för nästa vecka är att jag skall ligger på över 10 000 steg hela veckan måndag-söndag. Denna vecka kom jag upp i ganska många steg, men jag kom inte upp till 10 000 alla dagar. Så det är veckans mål! Det kanske inte låter som ett svårt mål, men det är tuffare än vad man tror att komma upp i 10 000 steg. Gäller att tänka till, lägga till extra promenader eller hoppa av/på en station före. Så håll tummarna på att det går! Tänkte utöka målet varje vecka.
 
Idag gick jag en promenad före middagen. det fick bli min långa runda som jag har. Den är på mellan 6-7 km och tar ca 1 timme. Sååååå skönt! Jagfv har olika rundor saom tar olika tider, en för varje tillfälle 😉 Då blir det enklare att planera 😊
 
 
 
 
Efter promenaden var det dags för middag! Allt smalkar verkligen bättre när man har rört på sig! Min sambo och bonusson åt hamburgare med bröd medan jag valde bort brödet. Jag försöker att utesluta kolhydrater till middagen, så idag blev det färsbiff, coleslaw (turkisk yoghurt och lite majonäs), tzatziki och sallad, så gott! Enkelt och nyttigt. Blivit mycket kött denna helg, försöker dra ned lite på det, men det har grillats både i fredags och i lördags. Men det är okej, för det är så sjukt gott! Blir mindre nu i veckan 😊
 
 
 
Kram på er! 💖