Nytt träningsschema

Förvånad är bara förnamnet! Förvånad över att jag plötsligt fick mitt jävla anamma, förvånad att jag har kört minst 4 pass i veckan i 4 veckor nu och inte en enda gång har jag dividerat med mig själv, skall jag, skall jag inte. SÅ jäkla skönt! Ja, jag kommer komma i en svacka där motivationen tryter, det vet jag och jag är då beredd. Jag tillåter även mig att göra det om det sker, man ligger inte på topp hela tiden och det är vid de tillfällerna som jag måste plocka fram verktygen jag samlar på mig för att hitta balansen, att inte skita i allt bara för att det känns motigt. det är varken svart eller vitt eller allt eller inget. 
 
Om mot förmodan motivationen tryter, då kommer jag lägga ribban lite lägre. Inte skita i allt, det är mitt främsta mål! Det är därför jag är på denna resan, för att lära mig att skapa balans och inte ha ett allt eller inget tänk, förstör bara för mig själv mer än vad det gynnar.
 
Träningen känns bra, har fått ett bra flyt, så nu tänkte jag lägga till fler konditionspass. Det är det bästa för att tappa i vikt, det är kombination kondition och styrka. Mitt schema kommer nog se ut typ så här med resarvation för ändringar:
 
Måndag- Styrka ben, rumpa och mage 
Tisdag- Vilodag
Onsdag- Armar, axlar och rygg
Torsdag- Kondition
Fredag- Vilodag 
Lördag- Styrka ben, rumpa och mage 
Söndag- Kondition och styrka armar, axlar & rygg
 
Jag skall prova detta uppläggt denna vecka så får jag se om det funkar eller inte. Eftersom jag är med i Pansarpeppens utmaning 20 pass i AUGUSTI på IG (#20passiAUGUSTI) så är det 5 pass i månaden som gäller. Har försökt få bra spridning på både vilodagar, styrka och kondition. Vi får se hur det känns både i kroppen och tidsmässigt, gäller ju att hinna med allt också 😝
 
Kosten flyter också på bra. Som ni vet så räknar jag varken kalorier eller har förbud, utan försöker tänka logiskt, kör tallriksmodellen och hitta bättre alternativ. Har man en tanke bakom sina val och tänker måttlighet, skall man inte behöver räkna. Måttlighet kan vara sjukt svårt, men med planering av mellanmål, ett jävla anamma och fokus på målet, så tror jag att det blir lättare. Kämpa, kämpa och kämpa det är det som gäller. Så klart det kommer uppförsbacke på denna front också, precis som med träningen. Det är därför jag försöker få in bra rutiner och viktiga verktyg, så att jag kan använda dessa när den dagen kommer, för att inte släppa på det totalt!
 
Jag har en dag i veckan då jag äter något jag är verkligen är sugen på,troligtvis godis 😜 men försöker hålla mig från sötsaker måndag-fredag. Med det sagt, skulle jag få för mig att faktiskt ta en bulle vid en fika mitt i veckan, så är det inte heller någon katastrof, då är det bara den bullen som gäller och dagen efter så är det att fortsätta med samma rutiner som innan 🙂 Jag vill må bra och fortsätta leva balanserat och hälsosamt, inte må dåligt och leva med ångest för sketna sötsaker eller ett kilo upp hit och dit.
 
Avslutar inlägget med en bild efter dagens träningspass! Måndag= Stryka ben, rumpa och mage, 50 min med 11 övningar.
 
 
 
Kram mina fina 💝
 
 
 
 
 

Kommentera här: