Mål och pepp

Still going strong! Eller, ja, med vissa vacklande dagar, men övervägande dagar så går det grymt bra just nu 😊
 
Har vissa dagar då lusten inte finns där, men det är som det är och jag har inget utrymme att diskutera med mig själv. Jag har mina utsatta dagar för träning och det är "bara" att göra det. Ska bli spännande att se hur jag tacklar denna vecka, det är en kvinnlig sådan 😱 Ny vecka, ny utmaning 😂
 
I lördags var en sådan där dag då lusten inte infann sig. Jag var trött och ont i huvudet. 
 M E N, jag skulle träna på lördagen, det var bestämt. Så istället för att strunta i det, så fick det bli som det blir. Det var absolut inte mitt bästa pass, men vill inte säga mitt sämsta heller, för bara att dra mig till gymet och göra mina övningar så har jag vunnit så otroligt mycket.
 
Jag blir starkare och starkare mentalt och jag har kommit långt med att hitta den balans jag vill leva med i livet. Mycket jobb återstår, men det är detta jag vill fokusera på, dessa vinster och framsteg! Hur stark jag blir av detta, både mentalt och fysiskt, men också mitt sätt att tänka, inte ha dessa gamla vanliga ursäkter eller göra det enklaste, att bara strunta i allt. För i slutändan är det bara jag som drabbas illa och jag kommer få kämpa mer och längre tid med det jag vill förändra genom att inte göra det. Försöker alltid tänka på det!
 
Svackor kommer och går, men det går alltid att börja om om man har en svacka. Vi har alltid en ny minut, en ny timme, en ny dag, ny vecka, ny månad och nytt år framför oss, japp, det finns alltid en chans för en omstart. Om jag kommer in i en svacka, så är mitt mål att inte låta det gå mer än en vecka, helst inte längre än en dag för en omstart. Om jag har en svacka en dag, så vill jag komma igång dagen efter, men om det skulle mot förmodan bli en kraftigare svacka så är en vecka okej, men inte längre än så! För mitt mål och som kommer bli min vinst av allt detta är att bli så pass stark att jag kan rycka upp mig tidigare och tänka goda tankar igen.
 
Jag har olika mål med min hälsoresa, men mål nummer ett är att må fantastiskt! Bli fysisk och mentalt stark, se till att det är jag som har kontrollen och styr mitt liv, inget annat. Att göra beteendeförändring med både mitt sätt att förhålla mig till mat och sötsaker samt träning. Jag har såklart andra mål också och det är att gå ned ca. 30-isch kg i vikt för att hamna där jag var för 3 år sedan, på min trivselvikt. Min trivselvikt är inga siffror utan där jag vill vara när jag mår som bäst, både när jag känner på min kropp och ser på mig själv. Men jag vet att det är ca 30 kg sedan, så mer siffror än så får ni inte, haha. När jag är där, då vet jag. Det är därför jag har vågen endast som verktyg för att se att det går åt rätt håll och väger mig som mest en gång i månaden. 
 
Häng inte upp er på siffror som en maskin räknar ut, eller ett mått som BMI som är så fyrkantigt och mossigt att den inte ser individen bakom. Lär känna er kropp och hur ni ser på den. Ta på den och gilla det ni känner! Börja gilla den för både hur den ser ut och vad den kan göra! Våra kroppar är magiska på alla sätt! Vi får inte alls rätt motivation genom att väga oss 1 gång i veckan, tvärtom! Det kan få oss att se mer negativt på både kroppen och oss själva. 
 
 
Ha en fortsatt trevlig måndag hörni, ses på Insta 💖
 
(Bild från dagens svettiga morgonträning)
 
 
 

Kommentera här: