Grymt flow med ett svettigt glow!

Vilket flow! Vad glad jag är och stolt såklart 💪 Har haft några dagar då det har känt lite extra motigt, men har försökt att inte gå på vad jag känner, för helt ärligt, då hade inget av detta blivit av, haha. Utan jag har försökt tänka att jag bara skall göra det, jag har ett möte med mig själv, med Jag AB och jag är inte den som inte dyker upp på ett inbokat möte, inte utan förvarning iallafall 😉 Så det har bara varit att dra iväg och inte tänka så mycket helt enkelt. Väl på plats har det gått grymt bra.Gjorde nog två av mina bästa pass under helgen.
 
Så trixet är väl att lära mig att inte känna efter för mycket. Jag hoppas verkligen att det kommer gå smidigare och smidigare för att det blir en vana tillslut. Börjar redan känna det eftersom jag har mina fasta dagar och att det är inget att diskutera, utan bara att dra iväg. Ursäkter har man gott om, men jag tror att vara ärlig mot sig själv kommer hålla bäst i längden. 
 
Jag ställde mig på vågen idag på gymet, samma våg jag ställde mig på för två veckor sedan och det visade -1 kg 😃 Vet eftersom jag styrketränar att jag inte kommer se några stora siffror på vågen och det brukar det generellt inte göra för mig, utan jag brukar se reslutat 1-2 månader efter jag har kört igång. Samtidigt är att jag faktiskt har tränat 4 ggr/veckan i 2 veckor ett grymt resultat i sig! Allt handlar givetvis inte om att se reslutat på vågen eller i kläder. Så med erfarenhet av mina tidigare viktnedgångar får jag bita mig i läppen och köra på! Men kul att så att det rör på sig iallafall, det var därför jag vägde mig. Nu skall jag inte väga mig förrän om en månad, det har jag lovat mig själv. Så vänta er inga veckoreslutat från mig på Insta, här får ni månadsreslutat istället 😊
 
Dagens träning fokuserade jag på mage och rygg. Körde mest övningar på golvet som:
  • Raka benlyft liggandes på rygg
  • Sneda benlyft
  • Plankan 3X30 sek.
  • Höftlyft med 9 kg
  • Sneda magmuskler stående med 12 kg hantel
  • Crunches
  • Arm och benlkyft på mage, alla övningar 3x10.
  • Abs maskinen 3x35kg
  • avslutatde med 1 km rodd.... asså hur jävla jobbig är inte roddmaskinen? Helt slut efter 1 km (ca 5 min) Efter 5 min i rodden, känns det som efter ett 30 min pass på crosstrainern 😂
 
Här kommer några bilder från idag 😊
 
 
 
 
Tänkte lägga på ett konditionspass denna vecka. Det får nog bli på lördag då jag har mer tid.
 
Det går ju bara att bli bättre liksom!! 😃
 
Kram och ses på Insta! 💝

Nyfunnen motivation

Jag är så galet stolt över mig själv!
 
Har nu tränat i över en vecka, 8 pass med gårdagens pass inräknat och det har gått över förväntat. Jag har fokuserat på styrketräning och det har varit mer av en morot för mig än konditionsträning. Jag tror mest på en kombo av styrka och kondition, men jag vet att styrka, att bygga och få starkare muskler kommer absolut hjälpa mig att komma närmare mitt mål fortare än konditionsträning. Det är ju a och o när det kommer till förbränning och att forma kroppen.
 
Siktar dock på att lägga till ett par konditionspass i veckan, men att även då ha styrketräning i fokus. Som ni kanske har sett på mitt Instagramkonto så har jag både kört maskiner, fria vikter och jobbat med kroppsvikten. Jag tycker det är kul att kombinera och att ibland ändra en eller två övningar. Jag har de senaste passen skrivit upp vilka övningar jag gör, vikt och hur många rep. Ska bli superkul att jämföra och se förbättringar framöver. Skall försöka ändra vikt varannan vecka. Små, små steg 😉
 
Har ännu inte vägt mig, vill att min kropp skall vänja sig lite vid styrketräningen, vet ju hur missvisande vågen kan vara och jag vill inte att den skall påverka mig negativt just nu. Men jag återkommer när jag gjort det för att delge hur det går. Vill se att det jag gör har rätt effekt. I fortsättningen kommer jag som tidigare väga mig ca 1-2 ggr i månaden, mest för att se att jag är på rätt väg. Vill inte ha vågen som mitt verktyg för att mäta framgång, tycker den bara gör mig besatt och fokuserad på fel sak. Viktigast är mitt mående och att jag kommer nå mitt mål. 
 
 
 
Ni får ursäkta vad jag kallar vissa övningar, men vet inte den korrekta benämningen 😂
 
Skall köra armar på fredag, så jag har bara ett pass uppskrivet än så länge.
 
 
 
 
Ha en fortsatt trevlig dag! 
 
 
 
 

Sol och träning i sinnet

Fasiken va skönt det är att vara igång igen! Haft en svacka på ca 3 veckor, men nu känner jag mig motiverad och målmedveten, precis som det skall vara! 
 
Grymt nöjd med mig själv att jag tog tag i allt en onsdag, varför just en onsdag undrar kanske ni? Jo, delvis för att jag tycker att det är bättre att göra det här och nu, sluta skjuta upp saker, varför vänta liksom?! och sedan för att bryta en trend att jag alltid skall ta tag i saker en måndag, i mitt huvud en start på något nytt, i detta fall är en ny vecka. Men hey, varje dag är ju en start på något nytt, framförallt en ny dag, ny dag och nya möjligheter!
Nä, nu är det slut på att skjuta upp saker, bara göra och köra!
 
För mig är det viktigt att bryta vanor som inte är bra, det är så jag skapar nya vanor. Jag hamnar tyvärr i en trygghet och i ett "bekvämlighets" tänk. Men det är en del av min resa att faktiskt tänka om! Så otoligt viktigt när man kämpar med något man vill skall bli bättre.
 
Mitt veckomål fram till min semester den 13 september (utlandsresa) kommer vara att träna på gym 4 ggr/vecka. Jaaa... jag har lagt ribban högt denna gång! Men eftersom jag har chansen att träna under lunchen nu på sommaren så känns den hanterbar 🙂 Gäller att passa på! Dessutom vill jag trivas bättre med mig själv på resan i september, så då gäller det gasa. Det var ju ett mål från början, att gå ned till resan, men tyvärr så har det varit för motigt vissa perioder och tiden runnit iväg. Men det är aldrig försent och skam den som ger sig! Gör om gör rätt, eller hur?! 😃
 
Min förhoppning nu är att träna regelbundet, så att min kropp blir inställd på det, ja, min hjärna iallafall. Planen är att lägga träningen på fasta dagar och planera andra saker runt den istället. Mina träningsdagar är måndag, onsdag, fredag och lördag och mina vilodagar är tisdag, torsdag och söndag.
 
Jag tänker om jag börjar veckan med träning, då sätter jag ribban på hela veckan och den får en grymt bra start! Troligtvis kommer det spegla de andra dagarna positivt. Om förändring sker, så hoppas jag på att det blir ytterligare träningsdag eller tillägg av PW, istället för bortfall av träningstillfälle 🤞
Så här skall jag köra i 8 veckor, sedan hoppas jag kunna hålla i det så mycket det går efter semestern.
 
Vill såklart inte släppa på allt bara för att jag reser iväg, men kommer inte har tillgång till ett gym där vi skall vara, så då får jag hitta andra lösningar. Men det återommer jag om då 😊
 
Efter min resa kommer jag få tänka om, då kommer jag inte hinna träna under lunchen utan får lägga det antingen på morgonen eller eftermiddagen. Jag får känna efter då vad som blir bäst, men jag hoppas såklart att dessa 8 veckor skall ge mig en rutin, ett behov och en vana att fortsätta, åtminstonde 3 ggr/veckan. De är det jag strävar efter. Har ju ett slutgiltlgt mål och det är att gå ned minst 30 kilo! och helst innan nästa sommar 😉
 
 
Dagens träning gick superbra! Fokus var armar. Så det blev 20 min kondition på crosstrainern och sedan 20 min styrka. Delade upp det på både fria vikter och maskin. Varje övning 3x10.
 
 
 
 Ses på Instagram tills vi ses här igen 💖