Nyfunnen motivation

Jag är så galet stolt över mig själv!
 
Har nu tränat i över en vecka, 8 pass med gårdagens pass inräknat och det har gått över förväntat. Jag har fokuserat på styrketräning och det har varit mer av en morot för mig än konditionsträning. Jag tror mest på en kombo av styrka och kondition, men jag vet att styrka, att bygga och få starkare muskler kommer absolut hjälpa mig att komma närmare mitt mål fortare än konditionsträning. Det är ju a och o när det kommer till förbränning och att forma kroppen.
 
Siktar dock på att lägga till ett par konditionspass i veckan, men att även då ha styrketräning i fokus. Som ni kanske har sett på mitt Instagramkonto så har jag både kört maskiner, fria vikter och jobbat med kroppsvikten. Jag tycker det är kul att kombinera och att ibland ändra en eller två övningar. Jag har de senaste passen skrivit upp vilka övningar jag gör, vikt och hur många rep. Ska bli superkul att jämföra och se förbättringar framöver. Skall försöka ändra vikt varannan vecka. Små, små steg 😉
 
Har ännu inte vägt mig, vill att min kropp skall vänja sig lite vid styrketräningen, vet ju hur missvisande vågen kan vara och jag vill inte att den skall påverka mig negativt just nu. Men jag återkommer när jag gjort det för att delge hur det går. Vill se att det jag gör har rätt effekt. I fortsättningen kommer jag som tidigare väga mig ca 1-2 ggr i månaden, mest för att se att jag är på rätt väg. Vill inte ha vågen som mitt verktyg för att mäta framgång, tycker den bara gör mig besatt och fokuserad på fel sak. Viktigast är mitt mående och att jag kommer nå mitt mål. 
 
 
 
Ni får ursäkta vad jag kallar vissa övningar, men vet inte den korrekta benämningen 😂
 
Skall köra armar på fredag, så jag har bara ett pass uppskrivet än så länge.
 
 
 
 
Ha en fortsatt trevlig dag! 
 
 
 
 

Kommentera här: