Sol och träning i sinnet

Fasiken va skönt det är att vara igång igen! Haft en svacka på ca 3 veckor, men nu känner jag mig motiverad och målmedveten, precis som det skall vara! 
 
Grymt nöjd med mig själv att jag tog tag i allt en onsdag, varför just en onsdag undrar kanske ni? Jo, delvis för att jag tycker att det är bättre att göra det här och nu, sluta skjuta upp saker, varför vänta liksom?! och sedan för att bryta en trend att jag alltid skall ta tag i saker en måndag, i mitt huvud en start på något nytt, i detta fall är en ny vecka. Men hey, varje dag är ju en start på något nytt, framförallt en ny dag, ny dag och nya möjligheter!
Nä, nu är det slut på att skjuta upp saker, bara göra och köra!
 
För mig är det viktigt att bryta vanor som inte är bra, det är så jag skapar nya vanor. Jag hamnar tyvärr i en trygghet och i ett "bekvämlighets" tänk. Men det är en del av min resa att faktiskt tänka om! Så otoligt viktigt när man kämpar med något man vill skall bli bättre.
 
Mitt veckomål fram till min semester den 13 september (utlandsresa) kommer vara att träna på gym 4 ggr/vecka. Jaaa... jag har lagt ribban högt denna gång! Men eftersom jag har chansen att träna under lunchen nu på sommaren så känns den hanterbar 🙂 Gäller att passa på! Dessutom vill jag trivas bättre med mig själv på resan i september, så då gäller det gasa. Det var ju ett mål från början, att gå ned till resan, men tyvärr så har det varit för motigt vissa perioder och tiden runnit iväg. Men det är aldrig försent och skam den som ger sig! Gör om gör rätt, eller hur?! 😃
 
Min förhoppning nu är att träna regelbundet, så att min kropp blir inställd på det, ja, min hjärna iallafall. Planen är att lägga träningen på fasta dagar och planera andra saker runt den istället. Mina träningsdagar är måndag, onsdag, fredag och lördag och mina vilodagar är tisdag, torsdag och söndag.
 
Jag tänker om jag börjar veckan med träning, då sätter jag ribban på hela veckan och den får en grymt bra start! Troligtvis kommer det spegla de andra dagarna positivt. Om förändring sker, så hoppas jag på att det blir ytterligare träningsdag eller tillägg av PW, istället för bortfall av träningstillfälle 🤞
Så här skall jag köra i 8 veckor, sedan hoppas jag kunna hålla i det så mycket det går efter semestern.
 
Vill såklart inte släppa på allt bara för att jag reser iväg, men kommer inte har tillgång till ett gym där vi skall vara, så då får jag hitta andra lösningar. Men det återommer jag om då 😊
 
Efter min resa kommer jag få tänka om, då kommer jag inte hinna träna under lunchen utan får lägga det antingen på morgonen eller eftermiddagen. Jag får känna efter då vad som blir bäst, men jag hoppas såklart att dessa 8 veckor skall ge mig en rutin, ett behov och en vana att fortsätta, åtminstonde 3 ggr/veckan. De är det jag strävar efter. Har ju ett slutgiltlgt mål och det är att gå ned minst 30 kilo! och helst innan nästa sommar 😉
 
 
Dagens träning gick superbra! Fokus var armar. Så det blev 20 min kondition på crosstrainern och sedan 20 min styrka. Delade upp det på både fria vikter och maskin. Varje övning 3x10.
 
 
 
 Ses på Instagram tills vi ses här igen 💖
 
 

Kommentera här: