Ha kvar kontrollen även på semestern

Vi har haft en helt underbar resa till Miedzywodzie, Polen. Jag fick denna sparesa från min hubbe i födelsedagspresent. Han hade hittat denna grymma, grymma deal på let´s deal. Dealen finns kvar om någon är intresserad, klicka HÄR Det var 45% rabatt på dealen, då ingick: tur och retur (bil och hytt) med TT LIne från Trelleborg, tre nätter med halvpension (frukost och middag) och gratis spainträde på Marena Spa and Wellness där du även får 10% rabatt på alla behandlingar. Det är galet billigt i Polen, jag gjorde tre behandligar, massage 50 min, ansiktsbehandling 60 min och fotbehandling 80 min och betalade endast ca.1000 kr!! Får inte ens en ansiktsbehandling för det priset i Sverige! Om någon är intresserad för mer detaljer så är det bara att skicka meddelande här på bloggen eller på min Instagram elenishalsoresa 😊
 
Fantastisk vistelse, lugnt, inga krav, frukost och middagsbuffé serverat.... lyx! Vi älskar att resa jag och min fästman och försöker göra det så ofta vi kan när ekonomin tillåter. Dessa mindre äventyr är klockrena, inte ruinerande och man får miljöombyte och bara är.... Love, love!
 
En stor risk dock när jag har semster och framförallt när jag är bortrest är att jag struntar i allt som har med motion och kost att göra. Tänker inte alls, för hey, jag har ju semester.... dock biter det mig i arslet när jag kommer hem! Oftast har jag gått upp i vikt och även fortsätter mina dåliga vanor hemma sedan och har jag ett helvete att komma tillbaka till de rutiner jag har skapat för att leva hälsosamt och blanserat.
 
Så denna gång var planen att inte släppa kontrollen! Såklart jag skulle unna mig, att inte vara så strikt som jag faktiskt är hemma, speciellt på vardagar. Men att ta medvetna val, se till att röra på mig och inte konstant småäta som jag har en tedens att göra.
 
Jag lyckades bra! Jag är sjukt stolt att jag faktiskt tänkte på att motionera, att välja det jag var sugen på från buffén, att välja en sak från dessertbordet eller som jag gjorde första dagen, tog av alla tre desserter, men bara smakade på dem, jag åt inte upp det. Så lätt att alltid välja de där pannkakorna och crossanterna till varje frukost...  jag valde att smaka lite en dag.
 
Det gäller verkligen att bita sig i läppen och det handlar om mental bearbetning. HELST skulle jag vilja äta av allt och mycket av allt och gärna hela tiden, det är så min hjärna fungerar. Så ni förstår vad som krävs av mig när jag skall bestämma mig för något annat. Otroligt tufft, men fuck vad värt det när jag kommer hem och känner mig stolt över att jag faktiskt klarat det OCH tar vid mina rutiner direkt när jag kom hem! 👏
 
Vi kom hem 04:30 imorse och lade oss på en gång. Jag vaknade 08, ganska pigg, hade sovit lite sporadiskt i bilen från Trelleborg, så jag hade väl fått det jag behövde. Upp och fixa en hälsosam frukost, lite soffmys och sedan ut på en powerwalk, som faktiskt blev lite mer då jag plötsligt fick en feeling för att göra intervaller och joggade. Får jag feeling när det gäller träning, då är det bara att go with the flow! Händer ju inte allt för ofta 😉 😂
 
Det som räddade mig på resan var nog att: 
1, Hålla fokus på mitt mål- Fråga dig Varför? Vart vill jag komma? Hur mår jag?
2, La inte ribban för högt- Rör på dig, men du behöver inte ut och springa i 1 timma om du inte vill. Gå lite extra, ta vara på vad som finns runt om dig. vatten? Simma, lek med boll. Strand? Promenera i lös sand. Gym? Kör lite vikter i 20-30 min. Hiss? Ta trapporna! Vardagsmotionen är det bästa, det kräver väldigt lite och det tar inte så lång tid.
3, Inte ha för höga krav- Det är okej att unna sig lite extra, men välj med omsorg och ät inte allt hela tiden. Välj vissa "unnar" dagar. Välj det som är mest rätt för dig. 
 
 
 
Tänkte bomba er med bilder från resan!
 
 
Så klart vi börjar med bubbel på rummet, det är tradition! Vi skålar alltid in vår semester och tid tillsammans. Här står jag redo med badrocken, bubbelpoolen och relaxavdelningen väntar ju 😉
 
 
 
 
Efter middagen gick vi ned till stranden som ligger 150 meter från hotellet, alltså wow! Den var magnifik! Vi visste att det fanns en närliggande strand, men inte denna!! Vackraste sanden, lite karibien känsla. Totalt magisk. Älskar hav och vyer, ger mig ett lugn och jag kan sitta i timmar och titta ut över horisonten.
 
 
Frukostbuffén var väldigt fräsch och mycket att välja på. Vi båda gillade den 😊 Jag är ju en riktig frukostmänniska och älskar mina frullar, dock är inte min sambo det. Men han har börjat gilla det mer och mer vilket glädjer mig. Finns ju inget mysigare än att äta frukost ihop, Sedan tror jag stenhårt på att det är den bästa starten på dagen. Att kicka igång kropp och hjärna med bra energi.
 
 
För att motionera valde jag att ta promenader och simma. Gick ut på två morgonpromenader 1 tim vs 40 min. Valde att gå på stranden på båda promenaderna, vilken träning att gå i lös sand! Pulshöjande. Körde även två simpass, ena dagen simmade jag 300 m bröstsim den andra dagen 650 m bröstsim, Det var superjobbigt, men skönt. vattenträning är skonsamt för kroppen, så jag funderar på att kanske börja med det. 
 
 
Lugnet tog tag i oss och vi var galet trötta på kvällarna, så det blev sängdags tidigt! I´s all about wellness 💝 God sömn är otroligt viktigt. Så antingen blev det en drink ute eller lite kortspel. Bra sätt att avrunda dagen.
 
 
De hade en fin spaavdelning och vi hade bokat in våra behandlingar i förväg. Jag fick helkroppsmassage, insåg jag gillar halvkroppsmassage bäst, blir alldeles för intimt med helkropp. Kan vara lite stel på innanlåren, det är okej 😉 Sedan hade jag även en så grymt skön ansiktsbehandling och fotvård! 😍
 
 
 
 
Skulle behöva en sådan här sparesa två ggr per år! Så lyxigt och så avkopplande. 
Sedan älskar jag att få komma iväg med min fästman. Vi reser och umgås så jävla bra! Så skönt att vi är likasinnande.
 
 
Snart är det ny vecka och det betyder nya mål!! Återkommer på söndag om vad jag har för veckomål. 
 
Ha det så gott så länge! 💪👊
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Martina:

💖

Kommentera här: