Kryssning till Riga

Tänkte lägga upp lite bilder från min och sambos kryssningsresa till Riga. All tid tillsammans är så värdefull. Vi trivs så otroligt bra i varandras sällskap och vi reser sjukt bra ihop! Vi vill oftast samma saker och om vi vill olika så försöker vi se till att båda får sitt :)

Vi bokde kryssningen via TallinkSilja, 40 timmars kryssning med ett 6 timmar stopp i Riga. I bokningen så bokde vi deluxehytt med specialfrukost. De har rabatt vissa dagar, så vi hade supertur att de hade rabatt den dagen vi hade bestämt oss för att åka.

Kändes lite lyxigare med deluxhytten som har dubbelsäng och vi fick minibaren gratis, smakar alltid lite bättre då ;)

Vi kom på båten runt 16:00, då passade vi på att resarvera bord till middagen och se oss omkring. Sedan var det dags att fixa oss lite inför middagen.

Vi bokade buffén, både till Riga och hem. Asså, detta med buffé, svårt att begränsa sig.... grejen var att jag planerade från början att typ skita i allt! Orkar inte tänka på vad jag bör äta eller inte, vilket jag inte gjorde, haha. Vi åt det vi ville och körde på. Va fasiken, kommer snart hem till vardagen och då får jag strypa till det igen. Dessutom har jag lovat mig själv att bara äta gottis när min smabo är ledig, på helger alltså och nu kommer han jobba de två närmsta helgerna, så då blir det inge gottis ändå. Med andra ords, bäst att
passa på ;)

Buffén bjöd på det mesta! Jag valde först sill med tillbehör. Gick sedan över till köttet! En så god rostbiff med potatis och bea och några dumplings, efter det lite efterrätt ;)

Det var kvällsunderhållning som musikquiz och mongolisk cirkus show, jag vet, låter märkligt, men de var super duktiga! Akrobater, med volter, kast och en enorm vighet!

Vi var också duktiga, min sambo vann musikquizzen och jag kom delad 2:a :D Ren skicklighet såklart ;) Kan redan nu avslöja att jag vann musikquizen på hemresan, medan min sambi kom 2:a... haha, galet! Vi som typ aldrig vinner något!

Älskar frukost på hotell och båtar. Allt serverat och gå och ta det du är sugen på, så grymt! De hade en helt okej frukost :)

Bästa av allt var såklart att få gå av och se Riga! Vi två älskar att resa och få uppleva nya städer och platser ihop :) Vid bokningen av resan så lade vi till  2,5 tim spa på ESPA, Radisson Blu hotell. Ytterligare något vi båda älskar, att bada bubbelpool och bara njuta. Vi valde att börja med det. Det var ca. 20 min promenad till hotellet, så vi hann se lite av Riga på vägen dit :)

Svenska ambassaden på sista bilden 👌

F A N T A S T I S K spa avdelning! Super vackert och mysigt och bästa bubbelpoolen. Vi var där i 2 timmar och ville helst inte åka därifrån. Så avslappnande och mysigt.

Men som alltid så har allt gott ett slut ;) Vi hade  några fler timmar i land, så nu var det dags att göra stan och käka en sen lunch. Vi gick till gamla stan för att hitta en schysst restaurang. Supermysig stad, med gamla charmiga hus, den ena är ej den andra lik.

Vi hittade ett mysigt stället mitt på torget, tror det var en bakficka till en närliggande restaurang. Ett grillställe, prefekt för lunch. Både jag och sambon älskar korv, så det bidde det :P

Vi var tillbaka på båten runt 17. Den kvällen var ganska lik första kvällen, så den behöver jag inte gå igenom ;)

Vi hade en fantastisk resa med god mat, gott sällskap och mycket skratt och det vi är bäst på, MYS! Vi skulle definitivt kunna åka tillbaka till Riga för en weekend och se mer av staden. Vi har ju bara skrapat lite på ytan.

Hemma igen så fortsatte vi att mysa, haha. Vi kom hem idag kl. 12. Solen sken och vi tog oss ut på en promenad för att sedan ta ett glas i solen innan vi gick hem. Så otroligt mysigt, fick vårkänslor :D

Efter all buffémat så kände vi för ett lättare middag, det fick bli sushi, funkar i alla lägen ;)

Seg blir man verkligen av att vara borta! Resterande kvällen får tillbringas i soffan framför burken!